Jak szybko schudnąć po ciąży?

Poniżej na naszym blogu Abena Polska przedstawiamy kilka rad dla młodych mam, które chcą szybko i zdrowo zrzucić kilka, -kilkanaście kilogramów po ciąży. Im szybciej weźmiesz się do roboty, tym Twoje ciało będzie wyglądało lepiej, a Ty unikniesz nadwagi. Nie ma co odkładać zrzucania kilogramów, od razu zabierz się za wracanie do formy, skorzysta na tym również Twoje nowonarodzone dziecko. Zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna i chęci. Nic więcej!

Odżywianie

Po pierwsze idealnym sposobem na zrzucenie kilogramów jest karmienie piersią naszego maluszka. Naukowcy obliczyli, że dziennie kobietę, ta czynność „kosztuje” 300 kalorii. Dodatkowo to świetny sposób na stymulację metabolizmu. Twoje dziecko w pokarmie dostaje, te same wartości odżywcze co Ty spożywasz, zatem ważne byś odżywiała się zdrowo. Nie jedz białego pieczywa, kiełbas, czy fast-foodów, a raczej skup się na warzywach i owocach, nabiale i chudym mięsie. Odstaw również na bok słodycze. Cukier przeszkadza w zrzucaniu kilogramów, a dodatkowo może narazić maluszka na bóle brzuszka i cukrzycę.

Aktywność fizyczna

Chodzenie z wózkiem, ba z czasem powinnaś nawet biegać z wózkiem (strollering). Zapisz się na zajęcia fitness i regularnie ćwicz, przynajmniej godzinkę dziennie. W tym czasie maluszkiem zajmie się Twój partner. Obecnie na rynku jest również sporo propozycji ćwiczeń połączonych, czyli dla mam i dzieci (pilates, czy też joga). Przynajmniej raz w tygodniu chodź na siłownię. Nie musisz przerzucać ton żelastwa, wystarczą podstawowe ćwiczenia z hantlami. Dobrym rozwiązaniem jest również rower i basen. Warto podkreślić, że ważnym elementem każdej aktywności fizycznej jest sen. W przypadku matki po porodzie tym bardziej. Zapewne nie będziesz przesypiała nocek, ponieważ co i rusz musisz wstawać do maluszka, dlatego też nadrabiaj zaległości w dzień. Krótkie regularne drzemki dobrze zrobią Tobie i twojemu organizmowi.

Chęci

No i z tym jest najtrudniej. Choć nie wiem ile rowerków, bieżni, czy hantli będziesz miała w domu, to bez chęci ani rusz. Jeśli przed ciążą nie byłaś aktywna fizycznie, to po porodzie będzie Ci trudniej się zmobilizować. Paradoksalnie może to być dobra okazja, żeby właśnie zacząć dbać o swoją figurę. Pamiętaj robisz to nie tylko dla siebie, ale i dla swojego dziecka. Aktywność fizyczna może być również świetną okazją do odpoczynku psychicznego od tych wszystkich, nowych doznań związanych z macierzyństwem. Masz dla siebie godzinkę dziennie, w trakcie której możesz nabrać dystansu i się zrelaksować, tak aby wrócić do rodzicielskich obowiązków z nową energią i naładowanymi akumulatorami.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s