Owocowa dieta w ciąży

Czyli, jakie owoce kobiety w ciąży jeść powinny, a których się wystrzegać. Poniżej krótki owocowy przewodnik, tym bardziej że lato w pełni i na straganach i sklepowych półkach mamy praktycznie wszystkie ‘owocowe dobra” tego świata.

Generalnie w ciąży kobiety jedzą mniej owoców, za mało. Wszystko zapewne z obawy przed środkami chemicznymi, którymi owoce są pryskane. Dziś w sklepach wszystko jest z chemią. Dlatego jeśli nie masz możliwości uprawianie własnego ogródka, bądź też babcia lub dziadek na działce nie uprawiają warzyw i owoców, to musimy jakoś sobie poradzić w dzisiejszych świecie pełnym „ulepszaczy”. Zatem postaw na sprawdzonych dostawców. Warzywniak za rogiem, miłą starsza Pani pod wielkopowierzchniowym sklepem, gdzie każdy owoc i warzywo wyglądają inaczej , a nie jak klony oraz cena nie dramatycznie niska. To podstawy rozpoznawania lokalnego rynku ”owocowo-warzywnego”.

Sezonowość

Sezonowość to podstawa. Czereśnie w listopadzie? Zapomnij. Truskawki i maliny w lutym? Zły pomysł. W ciąży warto jeść owoce bogate w witaminę C. Z naszych lokalnych przysmaków warto postawić na truskawki, maliny, porzeczki, agrest, aronię i oczywiście jabłka. Z exportu to oczywiście cytrusy, figi, awokado, mango i morele.

Równie ważne co kupowanie dobrych jakości owoców, jest również odpowiednie ich przechowywanie i mycie. Dokładne mycie, ponieważ na owocach i warzywach jest mnóstwo bakterii i zarazków, a tego kobiety w ciąży powinny unikać najbardziej (tasiemce, owsiki itp.). Najważniejsze unikajmy owoców i warzyw z supermarketów. Kropka.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s