Poród, a nietrzymanie moczu

Dwie na trzy kobiety po porodzie zmagają się z problemem nietrzymania moczu, więc nie należy się tego wstydzić, tylko otwarcie rozmawiać o tym ze swoim lekarzem. Nie jest to coś, z czym nie można sobie poradzić. Warto zatem leczyć problem, ponieważ nietrzymanie moczu może doprowadzić do powikłać oraz chorób fizycznych i psychicznych. Nietrzymanie moczu objawia się tuż po porodzie. Gdy kichniesz, smarkniesz, zaśmiejesz się lub też weźmiesz dziecko na ręce. Ucisk na pęcherz moczowy powodują proste czynności.

Poród i co dalej?

Zazwyczaj problem mija w czasie trwania połogu, jednak żeby przyspieszyć ten proces warto stosować się do kilku rad. Po pierwsze wzmacniaj mięśnie dna miednicy, czyli warto ćwiczyć mięśnie Kegla. Właściwie to powinnaś robić to już od dawna! Również w ciąży! Polecamy artykuł „Ćwiczenia mięśni Kegla. Warto zapobiegać inkontynencji”.

Kontroluj swoją wagę, lepiej unikać dodatkowych kilogramów. Znakomitym rozwiązaniem jest ruch, codzienna gimnastyka i zdrowe odżywianie. Dieta również jest bardzo ważna. Zaparcia osłabiają mięśnie dna miednicy. Jeśli jednak problem nie mija należy skontaktować się z lekarzem. W przypadku poważniejszego problemu z nietrzymaniem moczu możliwe jest leczenie farmakologiczne, operacje lub też leczenie za pomocą elektrostymulacji przy pomocy prądu elektrycznego.

Dużo ćwicz

Mowa oczywiście o mięśniach Kegla. Obecnie na rynku jest sporo produktów, które pomagają nie tylko kobietą, ale również mężczyznom i młodzieży, która boryka się z problemem inkontynencji. Sporo z tych przypadków można byłoby uniknąć, gdybyśmy byli bardziej świadomi tego, jak ważne w budowie naszego ciała są mięśnie Kegla. A także jak w prosty sposób można mięśnie te ćwiczyć, tak żeby w przyszłości nie dostarczały nam problemów. Dlatego warto dużo ćwiczyć.

Jak szybciej wrócić do formy?

Póki problemu nie będziesz miała za sobą, zwróć uwagę na kilka czynności, które ułatwią Ci szybszy powrót do formy. Pij regularnie. Nie zmniejszaj ilości płynów, ponieważ możesz odwodnić organizm, a przecież karmisz dziecko! Unikaj tylko picia napojów moczopędnych, jak kawa, herbata, czy zioła. Dbaj i higienę intymną. Zaopatrz się w dobrej jakości wkładki higieniczne. Zastanów się nad kupnem wkładek Abri-Light marki Abena Polska, które wyposażone są w boczne barierki oraz warstwę TopDry, która zapewnia szybkie wchłanianie i pozwala skórze oddychać. Dodatkowo wkładki Abri Light minimalizują ryzyko występowania nieprzyjemnego zapachu. A to bardzo ważne, kiedy chcesz czuć się komfortowo, również podczas ćwiczeń.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s